N-VA Polder maakt kandidatenlijst bekend

Op 15 augustus 2012

In de aanloop naar 14 oktober kan het bestuur van N-VA Polder rekenen op een sterke ploeg die in het district Berendrecht Zandvliet Lillo voor de noodzakelijke verandering wil zorgen.

“En dan hebben we het niet enkel over inhoudelijke verandering, want samen met de andere partijen in de meerderheid kunnen we terugblikken op een aantal opmerkelijke, maar noodzakelijke realisaties,” benadrukt voorzitter Willem Van Alsenoy. “Maar vooral een verandering op het vlak van samenwerking en bestuur van het district – we pleiten voor een duidelijke transparantie op alle vlakken.”

De voorbije legislatuur werd door districtsschepen Danielle Meirsman en raadslid Rudi Sempels hard gewerkt om de inhoud van het bestuursakkoord uit te voeren. En bij te sturen waar nodig.

Logischerwijs voeren Rudi en Danielle de lijst van N-VA Polder aan – een sterke combinatie van jarenlange ervaring die door iedereen op prijs wordt gesteld. Gert Van Herck en Linda Mariën, beiden met bestuurservaring binnen de N-VA, vervolledigen het kwartet lijsttrekkers.

Met journalist Marc Maes en RAFC manager Carl Geeraerts brengt N-VA Polder communicatie en management in het team. Leerkracht Rina Leunis wil vanuit haar ervaring meewerken aan de verandering van het politieke landschap in Antwerpen.

Jan De Scheerder houdt als vrijwilliger in CC De Schelde de vinger op de pols van het culturele leven en Gerard “Trip” Van de Ven, ambassadeur van CC De Schelde, is tegelijk één van de stuwende krachten in de volkstuin “Kroeme Riek”.

Als jonge zaakvoerder wil Raf Crynen het belang van mogelijkheden in eigen streek benadrukken.

De tandem Bertha Dierckx / Willem Van Alsenoy bezet de lijstduwersplaatsen. Als voormalige VU-leden en oprichters van de kiesvereniging Polderbelangen hebben ze zich elk op hun gebied geprofileerd met een sterke achterban als resultaat.

Voor N-VA Polder staat de leefkwaliteit van de inwoners op de eerste plaats. Het behoud van de open ruimte is de inzet, en een ruimtelijk masterplan het instrument daarvoor. De verstedelijking van ons district moet stoppen. Verder benadrukken de kandidaten van N-VA Polder hun inspanningen voor veilige mobiliteit voor alle weggebruikers. In de volgende bestuursperiode moet het jeugdhuis een feit worden. Tegelijk moet er structurele ondersteuning komen van alle verenigingen, op basis van duidelijke criteria. Oudere inwoners moeten prioritair de kans krijgen om in het district te blijven wonen.

LIJST KANDIDATEN N-VA POLDER

provincieraad
14 Rudi SEMPELS

Informatie over de lijsten

*Ganzenrijders zijn goed vertegenwoordigd: niet minder dan negen kandidaten op de N-VA Polder-lijst zijn lid van een ganzenrijdersvereniging
*N-VA is de enige partij die de inbreng van de districten in praktijk brengt door kandidaten uit de districten een ‘beschermde’ plaats op de gemeenteraadslijst aan te bieden

Gemotiveerde kandidaten

Raf Crynen: “Kinderopvang en jeugdwerking zijn belangrijk – hier spreekt een jonge vader van drie dochters.”
Jan De Scheerder: “Ik vind dat cultuur van eigen bodem meer kansen moet krijgen.”
Bertha Dierckx: “Als lid van het parochieteam en de kerkfabriek en bestuurslid van de seniorenvereniging OKRA kom ik op voor de senioren in ons district!”
Carl Geeraerts: “Beroepshalve heb ik gezien dat ons district stiefmoederlijk wordt behandeld vanuit Antwerpen. En dat wil ik veranderen zodat onze bevolking er in alle opzichten beter van wordt.”
Rina Leunis: “Ik wil de verkwanseling van Vlaanderen stoppen en het tij doen keren vanuit Antwerpen.”
Marc Maes: “Mijn naam staat op de kandidatenlijst omdat ik na vele jaren vrijwilligerswerk mijn maatschappelijk engagement wil verder zetten. Hoog tijd voor verandering!”