N-VA verwelkomt Polderbelangen

Op 29 augustus 2011

N-VA Polder kondigt de toetreding  aan van Polderbelangen tot de N-VA. Districtsschepen Danielle Meirsman en districtraadslid Rudi Sempels versterken vanaf vandaag de N-VA in het district Berendrecht-Zandvliet-Lillo en zetelen vanaf nu namens de N-VA. N-VA Polder neemt hiermee een nieuwe start.

Polderbelangen gaat op in N-VA

Het lokale samenwerkingsverband Polderbelangen werd opgericht bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 en gaat nu integraal op in de N-VA. Districtsschepen Danielle Meirsman: “Het programma van de N-VA en hun rechtlijnige manier om aan politiek te doen, hebben ons overtuigd. Als lokale lijst zijn wij in 2006 naar de kiezer getrokken met slechts één doel, opkomen voor de belangen van het kleinste stadsdistrict. Ervoor zorgen dat men rekening houdt met wat de Polderdorpen en hun inwoners zelf willen. Dit zullen wij natuurlijk blijven doen, vanaf vandaag als enthousiaste N-VA-leden.”

Binnen de districtsmeerderheid verandert er niets. Danielle Meirsman en Rudi Sempels blijven uiteraard binnen de meerderheid het bestuursakkoord loyaal uitvoeren.

N-VA Polder neemt nieuwe start

Onder invloed van het nationale succes steeg het aantal N-VA leden in de Polders het laatste jaar sterk. Zonder vertegenwoordigers in de districtsraad kende de N-VA de laatste jaren echter een weinig zichtbaar bestaan. “Daar komt nu verandering in met de toetreding van Danielle en Rudi. Zowel voor als achter de schermen staat er een enthousiaste N-VA-ploeg om de verkiezingen van 2012 voor te bereiden. Voor N-VA Polder is dit een nieuwe start”, zegt Antwerps N-VA-voorzitter Fons Duchateau enthousiast.

Het verder uitbouwen van de afdeling en het voorbereiden van de gemeenteraadsverkiezingen zijn de belangrijkste uitdagingen. Ten vroegste in het najaar wordt beslist hoe de N-VA in het district aan deze verkiezingen zal deelnemen.