Nieuwe en veilige speelplekken voor de jongste inwoners

Op 4 november 2011

Met de geplande heraanleg van het Hagelbergpark en de nieuwe speeltuin, opgevat als een interactief ganzenbord, aan de sporthal, wordt consequent verdergewerkt aan de uitbreiding van speelruimte voor de kinderen in ons district.

“Veilige, overzichtelijke speeltuintjes voor de allerjongsten, en avontuurlijker voor de iets ouderen, voor elk wat wils,” zo vertaalt Danielle Meirsman, districtsschepen voor jeugd het beleid dat ze samen met de verantwoordelijken voor jeugd uitstippelde. “Nadat we alle speeltuintjes in het district bezocht hebben en op veiligheid en kindvriendelijkheid getest, werden waar nodig toestellen vervangen of verplaatst – ook de kinderraad kreeg hierin zijn zeg.”

Die kinderraad werd trouwens van zeer nabij betrokken bij de opmaak van de plannen voor het Hagelbergpark, dat nog voor volgende zomervakantie een échte speel- en beleefplek moet worden voor alle kinderen uit de buurt. “We hebben gemerkt dat kinderen deze vorm van inspraak op prijs stellen en ook ernstig nemen – we waken er dan ook over dat dit tot uiting komt in de realisatie van het nieuwe speelpark,” aldus Danielle.

Vlak naast de sporthal aan de Zandweg, waar binnenkort ook het nieuwe fietspad wordt voorzien, wordt begonnen aan een gloednieuwe speeltuin. Geheel in de traditie werd gekozen voor een (interactief) ganzenbord.

Speeltuintjes in ons district:

-         Zandvlietse Dorpsstraat

-         Piep in ’t Riet