Vanaf 2 januari heeft polderdistrict aanspreekpunt in gemeenteraad

Op 16 december 2012

Op woensdag 2 januari legt Danielle Meirsman in het Antwerpse stadhuis de eed af als gemeenteraadslid voor de N-VA fractie.

Daarmee wordt Danielle de enige verkozene uit het district Berendrecht Zandvliet Lillo in de gemeenteraad. Op dit ogenblik is nog niet bekend wie haar plaats als districtsschepen in het polderse districtsbestuur zal innemen.

Met de aanstelling van Danielle als gemeenteraadslid krijgt ‘de polder’ terug een rechtstreekse lijn met het stadhuis. “Dat is vooral te danken aan het bestuur van N-VA Antwerpen en hun engagement om van elk district minstens één kandidaat een verkiesbare plek op de gemeenteraadslijst te voorzien,” aldus Danielle.

Het is uiteraard de bedoeling dat Danielle Meirsman de dossiers vanuit de eigen fractie in de districtsraad mee opvolgt, maar ze wil vooral ook gemeenteraadslid zijn voor iederéén.

Belangrijke elementen die zeker aan bod zullen komen in de volgende legislatuur vereisen de nodige dossierkennis. Zo is er de lang beloofde ruimtelijke structuurschets voor Berendrecht Zandvliet Lillo. Nadat Danielle eerder dit jaar het Antwerpse N-VA-ledencongres had overtuigd, werd dit punt ook opgenomen in het stedelijke programma.

Vanuit haar jarenlange bestuurservaring met diverse bevoegdheidsdomeinen wil Danielle een sterke bijdrage leveren binnen de N-VA fractie van de Antwerpse Gemeenteraad.