N-VA Polder geeft inwoners korting bij aankoop districtsvlag

De districtsvlag van Berendrecht, Zandvliet en Lillo benadrukt de eigenheid van het district.
Het voorstel voor een eigen districtswapen kwam van numismaat en N-VA-raadslid Willem Van Alsenoy. Die ijverde sedert het begin van deze eeuw voor een herkenbaar wapen dat de drie polderdorpen in één beeld samenbracht. In 2006 keurde de Vlaamse regering het nieuwe decreet voor wapens en vlaggen voor de districten goed.
In 2013 kwam N-VA in het districtsbestuur en kon Rudi Sempels, districtsschepen voor cultuur (N-VA) een eerste bestelling districtsvlaggen plaatsen. “Sindsdien wordt het districtswapen gebruikt op officiële publicaties zoals het trouwboekje en drukwerk van het district,” legt Rudi Sempels uit. “Ook aan de verenigingen wordt gevraagd de districtsvlag te gebruiken bij evenementen die steun van het district krijgen.”
Maar N-VA wil een stap verder gaan: de districtsvlag moet zichtbaarder worden in het straatbeeld, bij heuglijke gebeurtenissen en tijdens feestelijke rondgangen door de straten.
Inwoners of verenigingen uit het district die een districtsvlag aankopen kunnen dankzij N-VA Polder genieten van een korting van 5.00 euro.
Zo kost de kleine vlag amper 7.00 euro en de grote gevelvlag (100 x 150 cm) 15.00 euro.
De actie geldt voor de eerste 100 bestelde vlaggen.
Bestellen kan bij: Rudi Sempels, districtsschepen cultuur en erfgoed: rudi.sempels [at] n-va.be