Wachttijden bij noodoproep

Op 24 december 2022

Naar aanleiding van berichten in de pers over de brand in de bakkerij in de Monnikenhofstraat bracht raadslid Carina Stark (N-VA) het probleem van de wachttijd bij een telefonische noodoproep onder de aandacht.

“Via verschillende wegen waaronder de pers vernamen we, naar aanleiding van een zware brand te Berendrecht afgelopen week, dat er een oproeper meer dan 8 minuten moest wachten voordat iemand zijn oproep beantwoordde”, legt Carina uit. “Gelukkig bleek de brandweer al onderweg door toedoen van een andere beller, maar toch is het onaanvaardbaar dat er niet sneller werd opgenomen.”

Het raadslid vroeg aan de districtsburgemeester,  bevoegd voor de veiligheid, om verduidelijking. “Kan u aan de hiertoe bevoegde instanties enige verduidelijking vragen om dit incident? En vooral wat men eraan wil doen om dit in de toekomst te vermijden? Onderbezetting mag niet de aanleiding zijn tot zulke toestanden. Op kwaliteit van veiligheid en hulpverlening mag niet beknibbeld worden.”

In zijn antwoord liet Carl Geeraerts weten dat hij de zaak ging opnemen met het kabinet van de Burgemeester.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is