Ruilwinkel voor kinderspullen opent in Berendrecht

Op 3 februari 2015

Op woensdag 4 februari opent Ruilwinkel Polderhart in Berendrecht. Iedereen kan er kinderkledij en kinderspullen (voor kinderen van 0 tot 16 jaar) binnenbrengen en ruilen.

De ruilwinkel is een initiatief van de stad, het district Berendrecht-Zandvliet-Lillo en een team van twaalf vrijwilligers. Iedereen kan er kinderkledij en andere kinderspullen (speelgoed enzovoort) binnenbrengen voor kinderen van 0 tot 16 jaar. Wie iets binnenbrengt, krijgt jetons en kan dan in de plaats andere spullen terug meenemen. Wie spullen binnenbrengt en niets anders nodig heeft, kan de gekregen jetons achterlaten in de winkel. De vrijwilligers geven die aan partners (OCMW en Kind en Gezin) zodat mensen die jetons kunnen gebruiken ze op deze manier krijgen.

Ruilwinkel Polderhart is zowel een ecologisch (om het weggooien tegen te gaan) als een sociaal initiatief.

Praktisch

Ruilwinkel Polderhart

Cecilianenstraat 1 (vroegere postgebouw), 2040 Berendrecht

opening op woensdag 4 februari van 15 tot 18 uur met een drankje, een hapje en kinderanimatie