Verenigingen op zoek naar vergaderruimte

Op 28 oktober 2015

Op de districtsraad van 26 oktober vroeg N-VA fractieleider Gert Van Herck zich af waar de verenigingen uit het district nog terecht kunnen voor hun vergaderingen. Hij informeerde bij de voorzitter van het districtscollege, Carl Geeraerts.

“Door de sluiting van vrijetijdscentrum De Schelde wegens verbouwingen en het niet ter beschikking zijn van locaties zoals de oud–gemeentehuizen en de bib, hebben verenigingen die niet over een eigen lokaal beschikken weinig mogelijkheden om in een niet-commerciële sfeer te vergaderen”, stelt Gert Van Herck vast. “En de stedelijke website 'zaalzoeker' levert voor een vergadering slechts twee locaties op. Naast het Landshuis te Lillo is er het Dienstencentrum Molengeest te Berendrecht. Maar het dienstencentrum rekent 50 euro per uur na kantooruren. Het tijdstip dat vrijwilligers met hun vereniging vergaderen, “aldus Gert.

De concrete vraag van districtsraadslid Van Herck luidde: "Wat worden de mogelijkheden in het nieuwe vrijetijdscentrum in Zandvliet?Wordt er intussen werk gemaakt van niet-commerciële vergaderruimtes in het district?"

In zijn antwoord liet Carl Geeraerts alvast weten dat er in het nieuwe Vrijetijdscentrum De Schelde drie vergaderzalen voorzien zijn. “Verenigingen kunnen ze tegen een voordeeltarief per periode van 4 uur boeken,” aldus Carl.