Ook volgend jaar kan Pop-Up Camping op Den Dijk

Op 22 november 2023

Op 2 en 3 september vond in Zandvliet de achtste editie plaats van de pop-up camping “Tent op den Dijk”. Een gezellige samenkomst met animatie voor jong en oud, drankstands en foodtrucks.

Elk jaar brachten talrijke bezoekers hun tentje mee en brachten de nacht door naast het jaagpad op de Zoutedijk. ’s Morgens werd er voor een ontbijt gezorgd.

Dit jaar dreigde een beslissing van het havenbedrijf roet in het eten te gooien.

“Eén week voor evenement hebben de organisatoren (VC De Schelde) een negatief advies gekregen van Havenbedrijf Antwerp Bruges, zo hoorden we op het evenement,” aldus Berendrechts gemeenteraadslid Danielle Meirsman.

Er werden een aantal tegenargumenten aangehaald waaronder het feit dat Camping op den Dijk al 8 jaar zonder problemen plaatsvindt en dat elk jaar de aanvraag een "copy-paste" is van voorgaande. En het feit dat ook de Zomer van Antwerpen er evenementen organiseert.

“Uiteindelijk werd in laatste instantie door het Havenbedrijf gemeld dat "voor dit jaar een uitzondering wordt gemaakt" maar dat er voor de toekomst geen toelating voor evenementen op die locatie meer zal gegeven worden wegens de nabijheid van Seveso-bedrijven. Zou dus de laatste editie zijn op deze locatie,” vernam Danielle, die contact opnam met havenschepen Annick De Ridder.

Eind oktober deelde het kabinet van de havenschepen mee dat er binnenkort vanuit het Havenbedrijf hierover wordt overlegd met het district. “Het evenement zal ook verder plaatsvinden maar vanuit onze Havenkapiteinsdienst stemmen we al graag mee af hoe de organisatie het best verloopt,” werd gemeld.

“We gaan ervan uit dat wat in het verleden plaatsvond, zal kunnen blijven plaatsvinden,” verduidelijkte havenschepen Annick De Ridder. "We zijn verheugd dat er gesprekken zullen plaatsvinden over hoe dit in de toekomst zal kunnen georganiseerd worden.”