Overvolle vuilbakken op jaagpad in Zandvliet

Op 2 juli 2023

Tijdens de districtsraadszitting van 26 juni in Lillo bracht raadslid Marc Maes (N-VA) de problematiek van de afval op het jaagpad op de ‘Zoutendijk’ onder de aandacht.

“Het jaagpad langs het kanaaldok is voor fietsers, wandelaars en vissers een geliefkoosde plek vlakbij de waterkant. Op regelmatige afstanden werden vuilbakken geplaatst voor de recreanten in de zone,” legt Marc Maes uit. “De laatste jaren merken we méér overvolle vuilbakken. Jammer genoeg verloopt het ledigen van deze vuilbakken niet altijd even stipt. Met als gevolg dat de overvloed aan afval gewoon naast de vuilbak in kwestie wordt achtergelaten. De wind doet de rest…en zo wordt de hele site vervuild.”

Tegelijk maakte raadslid Maes ook melding van de overwoekerde toegangstrap naar het uitkijkplatform en de onveilige leuningen aan de trap. Hij vroeg aan Rudi Sempels (N-VA) naar een oplossing.

“Het ledigen van de vuilbakken is een taak voor de stad,” aldus Rudi Sempels, “en we zullen hen contacteren. Wellicht gaat het sneller via een ‘meldingskaart’. Wat betreft de trap naar het uitkijkplatform, die dient onderhouden te worden door het Havenbedrijf en ook daarmee zullen we contact nemen.”